header

Obiectivele proiectului

Proiectul “Cresterea eficientei AIS PRODIMPEX prin implementarea unui sistem de comert electronic modern”, cod SMIS 46731, isi propune sa creasca competitivitatea companiei prin implementarea unei platforme de comert electronic Business 2 Business si Business 2 Consumer (B2B si B2C), achizitia de echipamente TIC performante si training specializat.
Astfel, obiectivul general al proiectului este in concordanta cu obiectivul general al POS CCE si anume „cresterea productivitatii intreprinderilor romanesti, cu asigurarea principiilor dezvoltarii durabile si reducerea decalajelor fata de productivitatea la nivelul Uniunii Europene, astfel incat Romania sa atinga, pana in anul 2015, un nivel de aproximativ 55% din valoarea medie a productivitatii Uniunii Europene”.

Obiective specifice

Obiective tehnologice:

  1. Dezvoltarea comertului electronic. Din punctul de vedere al companiei la nivelul careia se va implementa sistemul, acest lucru se traduce prin cresterea eficientei operatiunilor derulate prin magazinul virtual al intreprinderii, odata cu introducerea platformei complete de e-commerce B2B si B2C;
  2. Facilitarea accesului cetatenilor din municipiul Bucuresti la produse farmaceutice, administrate prin mijloace electronice moderne, cu larga raspandire si acces liber la produsele farmaciei;
  3. Introducerea de echipamente TIC performante pentru utilizarea acestei platforme in vederea diminuarii timpului necesar prelucrarii comenzilor on-line si reducerea erorilor de operare;

Obiective organizaţionale:

  1. Satisfacerea nevoilor clientilor B2C printr-o informare completa asupra echipamentelor si solutiilor oferite, asupra modalitatilor de plata si transport, asigurarea service-ului si garantiilor, simplitatea alegerii ofertelor si compararii produselor, ceea ce duce la imbunatatirea experientei de cumparare online cu economie de timp si bani;
  2. imbunatatirea comunicarii si a schimbului de informatii in relatia cu partenerii B2B, facilitati de training online, suport online particularizat, accesul securizat si particularizat la documente specifice financiare, juridice, tehnice;
  3. Crearea si gestionarea de noi oportunitati de afaceri prin accesul pe o piata foarte larga de clienti, inclusiv accesul pe piata europeana si comunicarea eficienta cu acestia prin implementarea de modul multilingv si valute diferite;
  4. Usurinta in efectuarea si gestionarea platilor electronice - e-payment si accesul la tehnologii avansate de securitate a tranzactiilor din mediul online;
  5. Folosirea noilor canale si tehnologii de marketing online (e-mail marketing, sms marketing, retele socializare) pentru fidelizarea si cresterea numarului clientilor B2C si B2B;

Obiective economice:

  1. Cresterea vanzarii prin accesul facil in comandarea produselor atat de catre clientii existenti cat si de clienti noi, greu de atins prin forta de vanzare proprie;
  2. Reducerea cheltuielilor generate de vanzarea clasica (costurile cu amenajarea diverselor spatii de prezentare a produselor, costurile cu serviciul clienti de preluare a comenzilor, costurile cu pregatirea ofertelor si prezentarea produselor);
  3. Cresterea cifrei de afaceri cu 12% in primul an de operare a investitiei comparativ cu perioada de referinta, conform previziunilor financiare;
  4. Cresterea productivitatii muncii de la 3.464 lei in perioada de referinta la 4.640 lei in primul an de operare a investitiei;
  5. Scaderea costurilor de operare, respectiv a cheltuielilor cu materii prime, consumabile si alte cheltuieli materiale, cu 11,07%, de la 291.119,00 lei la 258.869,91 lei, prin utilizarea platformei de comert electronic B2B si B2C.

Obiective sociale:

  1. Dezvoltarea mediului de afaceri local;
  2. Cresterea potentialului economic al zonei in care firma isi desfasoara activitatea;
  3. Crearea a 4 noi locuri de munca, cu responsabilitati in gestiunea platformei de comert electronic, atat componenta hardware cat si cea software.

Prin intermediul acestor obiective specific, proiectul este in concordanta cu primul obiectiv specific al Axei prioritare 3 - „Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru sectoarele privat si public” a POS-CCE si anume „cresterea eficientei firmelor prin reorganizarea tuturor proceselor interne pe baza unui sistem informatic”.

Principalele avantaje ale unei platforme de comert online (farmacii online) pentru consumatorul final sunt:

  • economie de timp;
  • pretul medicamentelor mai scazut decat in farmaciile clasice;
  • facilitarea accesului la anumite medicamente care se gasesc mai greu in farmaciile obisnuite;
  • comanda se face rapid;
  • livrarea se face la locatia dorita de client;
  • posibilitatea de a compara preturilor de pe piata online, inaintea achizitionarii medicamentului;
  • suport specializat pentru clientii care au nelamuriri, consultanta fiind gratuita.

Platforma de comert electronic va spori competitivitatea solicitantului, investitia reprezentand o alternativa pentru persoanele ocupate sau care din cauza unor probleme de sanatate nu se pot deplasa la farmacie. Totodata, ea reprezinta un mijloc eficient de informare, deoarece ofera date despre utilizarea corecta a produselor farmaceutice si disponibilitatea acestora in farmacii.